erg ongeruste collega! zoo lıef! - Reisverslag uit Damascus, Syrië van bette dam - WaarBenJij.nu erg ongeruste collega! zoo lıef! - Reisverslag uit Damascus, Syrië van bette dam - WaarBenJij.nu

erg ongeruste collega! zoo lıef!

Door: Bette

Blijf op de hoogte en volg bette

21 Januari 2005 | Syrië, Damascus

onderstaand berıcht ıs zoo leuk dat ık em even hıer plaats... es, we gaan er volgende week vrıjdag weer tegen aan, laat balkıe maar komen met z,n geblabla
-------------------------------

Bette Dam!

Den Haag is in rep en roer. Er is inmiddels een zoekactie gestart:

Journalist nog steeds niet terecht

In Syrië is de Nederlandse parlementaire verslaggever Bette D. verdwenen. De journalist vertrok begin december naar het land om daar te werken aan een geheime opdracht. “In het begin liet Bette regelmatig wat van zich horen op haar weblog, maar nu hebben we al heel lang niets meer van haar gehoord,” vertelt voorzitter van de Parlementaire Persvereniging (PPV) Rutger van Santen. Hij houdt het weblog (http://bettedam.waarbenjij.nu/) goed in de gaten. Met tranen in zijn ogen probeert hij de pagina met daarop het laatste bericht van Bette D. nogmaals te vernieuwen.

Minister-president Jan Peter Balkenende sprak vrijdag tijdens zijn wekelijkse persconferentie ook zijn zorgen uit: “Wij hopen deze getalenteerde journaliste volgende week vrijdag weer gewoon te zien tijdens deze bijeenkomst.” Tevens dreigde de minister-president met acties richting Syrië, wanneer de verdwenen journalist niet snel ‘boven water’ zou komen.

Bette D. liet voor het laatst op 28 december iets van zich horen op haar weblog: “Ik zit nu tot mijn oren in de teksten en interviews en heb wellicht niet meer een frisse blik, daarom vraag ik me af wat jullie eerste reactie is bij de relatie tussen EU en Syrie. Of beter, wat zou jij nou willen weten hierover..Een leuke vraag voor de stille dagen tussen kerst en nieuwjaar, is het niet?.”

De Syrische ambassade weigert commentaar. Een van de medewerkers weet zich de journalist nog wel te herinneren: “Zij viel op, omdat zij haar visum op het laatste moment nog kwam halen.” Meer wilde de medewerker niet zeggen.

Ik zou zo zeggen: laat iets van je horen! (als je tijd hebt natuurlijk). He ik hoop dat alles goed met je gaat, dikke kus Esther

• 19 Februari 2005 - 21:18

Salim Abraham:

Bette... I hope your visit to my country was a success. I would like to read your research work about Syria and the EU.
    Syria, of which I am a national, likes you very much. I wish to see you here again.

• 19 April 2007 - 11:05

Ilona:

ik heb haar gevonden! ze zit op de redactie van binnenlands bestuur (vandaag wees er snel bij)